نماينده فوتبال استان يزد بالاخره پس از ماه‌ها فراز و نشيب جهت جذب اسپانسر مالي، با نام طليعه يزد و به سرمربيگري ابراهيم طالبي پاي در ميدان ليگ دسته يك كشور خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار ورزشي ايسنا - منطقه يزد،‌ دكتر حسين ريسماني يزدي پس از انجام مذاكراتي كه با مسئولين تربيت بدني و هيات فوتبال استان يزد داشت، طي يك كنفرانس مطبوعاتي كه شب گذشته در هتل صفاييه يزد برگزار شد به عنوان اسپانسر جديد نماينده فوتبال استان يزد در ليگ دسته يك باشگاه‌هاي كشور معرفي شد.

وي كه از خيرين و سرمايه داران به نام استان يزد و پايه گذار يك بنياد نيكوكاري در كشور است، در خصوص تصميم خود گفت:‌ با عنايت به جوان بودن 60 درصد جمعيت كشورمان و با اعتقاد بر اين باور كه ورزش بهترين وسيله سرگرم نمودن و غني سازي اوقات فراغت جوانان است، وارد اين عرصه شدم و معتقدم اين حركت نيازمند پشتوانه‌ايي محكم و همكاري ساير ارگان‌ها و نهادهاي استاني مي‌باشد و به تنهايي به سرانجام مقصود نخواهيم رسيد.

دكتر ريسماني خاطرنشان كرد: تا چند روز آتي باشگاه فرهنگي ورزشي طليعه يزد با كسب مجوز رسماً راه اندازي خواهد شد و جداي از دغدغه‌هاي سابق نماينده فوتبال يزد كه در روزنامه‌ها قيد شده است، با تشكيلات جديدي آغاز بكار مي‌كند و هيچ ارتباطي با مسائل پيشين مرتبط با تيم شهيد قندي نخواهد داشت و امتياز واگذار شده اين تيم را نيز باشگاه جديد از تربيت بدني مي‌گيرد.

اسپانسر جديد نماينده فوتبال يزد در ليگ دسته يك، در ادامه اين باشگاه را وابسته به بنياد نيكوكاري طليعه دانست و تاكيد كرد:‌ هيچ هدف اقتصادي و شخصي در اين تيم‌داري دنبال نمي‌شود و كليه منافع تيم به نفع اين بنياد مي‌باشد. مهمترين هدف شخص من نيز تنها غني‌سازي اوقات فراغت جوانان اين خطه از خاك كشورمان است.

ابراهيم طالبي سرمربي تيم طليعه يزد نيز در اين كنفرانس مطبوعاتي اظهار داشت: موفقيت يك تصادف نيست، بلكه يك تفكر و انديشه است. امروز دوران رستم‌ها و سهراب‌ها گذشته است و موفقيت حاصل تلاش يك گروه و نه تنها يك فرد مي‌باشد.

وي از حضور محمود اميري پيشكسوت و مربي فوتبال استان يزد در سمت مدير عاملي تيم و جلال چراغ پور به عنوان مدير فني و مشاور سرمربي تيم، ابراز خرسندي كرد و هدف خود را تنها قهرماني ليگ ترسيم نمود.

وي افزود:‌ براي رسيدن به اين موفقيت نياز به يك برنامه‌ريزي دقيق و دور از اشتباهات گذشته است و در اين راستا سعي داريم از كليه پتانسيل‌هاي فوتبال استان يزد بهره گيريم، لذا از هم‌اكنون آسيابان‌پور از مربيان بومي استان را به عنوان كمك به خدمت گرفته‌ايم و احتمالاً از يك مربي يزدي ديگر به جاي ملك‌احمدي كه قرار بود در كادر مربيان تيم حضور داشته باشد، بهره خواهيم گرفت.

طالبي تاكيد كرد: به بهانه نداشتن پتانسيل در استان نيز از قهرماني نخواهيم گذشت و اگر مجبور باشيم از بازيكنان غيربومي نيز استفاده مي‌كنيم.

وي مذاكره با علي موسوي و خرمگاه براي پيوستن به تيم را تكذيب كرد و گفت:‌ 80 درصد تيم را تا 5 شنبه همين هفته خواهيم بست و از شنبه به مدت يك هفته در شهركرد اردو زده و پس از عيار سنجي بازيكنان، نفرات نهايي تيم را تا پايان هفته اعلام مي‌نمايم، كه در اين بين مطمئناً بازيكنان بومي از عيار بالاتري براي انتخاب برخوردارند.

سرمربي طليعه يزد در پايان اذعان داشت: در صدديم مسائل پيش قرار داد بازيكنان را كه از لحاظ فيفا نيز غيرقانوني است، را همانطور كه در اكباتان پياده نمودم در اين تيم به اجرا درآورم، تا بازيكنان ماهانه حقوق دريافت كنند.

جلال چراغپور كه قرار است به عنوان مدير فني تيم و مشاور طاللبي در كنار نماينده يزدي‌ها حضور داشته باشد، در جمع خبرنگاران گفت: يزد بدون ايجاد زيرساخت مناسب ليگ برتر، وارد اين ليگ شد و علي رغم تلاش‌هاي زيادي كه گده، ‌پورحيدري و جلالي داشتند، تيم سقوط و همه را ناراحت كرد. البته اين اتفاق نه تنها براي شهيد قندي بلكه براي تيم‌هايي همچون تراكتور سازي تبريز، ماشين سازي، ‌پلي اكريل و يا صنعت نفت آبادان نيز به دلايل همين عدم ايجاد زيرساخت بوجود آمده است.

وي در مورد برنامه‌هايش در يزد گفت: با توجه به تجربيات خوب و نتيجه‌بخشي كه در اين خصوص با تيم‌هاي فولاد خوزستان و مس كرمان داشتم، در نظر داريم كه با پرورش و ساماندهي زيرساخت‌هاي فوتبال يزد از طريق ايجاد انستيتوي سالانه فوتبال در يزد، ‌نه تنها طليعه يزد بلكه استان يزد را از بازيكن غير بومي بي‌نياز سازيم و پتانسيل‌هاي موجود در اين استان نيز اين هدف را تضمين مي‌كند.

محمدرضا بابايي رئيس هيات فوتبال استان يزد نيز در خصوص روند گذشته جذب حامي براي تيم و ابهاماتي كه در خصوص كانديداهاي قبلي اسپانسري تيم وجود داشت، توضيحاتي را به خبرنگاران ارائه داد و قول ايجاد يك روابط عمومي ثابت براي هيات فوتبال براي اطلاع رساني به موقع و بدون تبعيض به رسانه‌ها را داد.

اما در حاشيه اين كنفرانس مطبوعاتي كه با تاخير نيز آغاز شد؛

- محمود اميري مدير عامل موقت باشگاه فرهنگي ورزشي طليعه يزد اعلام نمود به لحاظ تعهدات اخلاقي خود به تيم فولاد يزد(نماينده فوتبال يزد در مسابقات زيرگروه ليگ)، همچنان هدايت اين تيم را بر خود واجب مي‌داند.

- هر چند پيشنهاداتي مبني بر انتخاب دكتر ريسماني، ‌محمد رضا بابايي، داوودي شمسي و كيومرث هاشمي و ... به عنوان اعضاي هيات مديره باشگاه داده شده بود، ولي دكتر ريسماني رييس هيات مديره اظهار داشت: تا ثبت باشگاه كه حدود 10 روز به طول مي‌انجامد، اين اعضا كه احتمالاً دو نفرشان يزدي خواهند بود را اعلام مي‌كند.

- در اين نشست اعلام شد؛ شانزدهم شهريورماه جاري تيم هنرمندان كشور با تيم طليعه يزد ديدار خواهد داشت.

منبع"ايسنا

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا